ניהול נכסים והשכרת דירות: חובה לדעת לפני השכרת הדירה

מה השוני בין חברת ניהול או אחזקת מבנים?

שתפו את המאמר

ניהול נכסים והשכרת דירות: 3 דברים שכל בעל דירה חייב לדעת לפני השכרת הדירה (ולמה זה כל כך חשוב…)

מניעת סיכונים בהשכרת נכס
ניהול נכסים מחושב

השכרת דירות הוא נושא חם מאוד בארץ התופס כותרות בהיבטים שונים. אין ספק שההשקעה בנדל”ן היא אחת ההשקעות המוצלחות שיש, אך למרות הפופולריות הרבה של התחום, רבים מבעלי הנכסים טועים במימוש ההשקעה, מפסידים כסף ולא ממצים את הפוטנציאל שבידיהם. נשמע מוכר? האם גם לכם יש נכס להשכרה, ולפעמים נדמה לכם שהוא הרבה יותר נטל מנכס? האם נתקלתם בשוכרים בעייתיים או בבעיות תחזוקה שדרשו מכם להשקיע בנכס כסף או התעסקות מעיקה? על 3 דברים שכל בעל דירה להשכרה חייב לדעת לפני השכרת הדירה – במאמר שלפניכם.  מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף

כאמור, רבים מעדיפים להשקיע בנדל”ן, ובצדק רב, אך לא רבים יודעים איך לממש באופן מיטבי את הנכס שברשותם. כדי להגיע לתוצאות הרצויות, בחרתי הפעם להעלות 3 דברים שכל בעל דירה חייב לדעת בטרם ההשכרה.

הדבר הראשון בדרך להשכרת דירה: להבין שלכל סיכוי יש סיכון

הדבר הראשון שכל בעל דירה חייב לדעת קודם להשכרת הדירה – שלסיכוי להרוויח כסף מהשכרת הדירה יש גם סיכון לא מבוטל. העובדה היא – שהנכס היקר שלכם נמסר לידיים זרות.

ולמה זה כל כך חשוב?

לאחר שהשקעתם כסף רב ברכישת הנכס, חשוב מאוד שתוודאו שאתם מוסרים אותו לידיים הנכונות ובאופן הנכון:

  • חייבים להיות מודעים לסיכון שיש בהשכרה ועל הבעלים להיות ערוך ומוכן להגן על הנכס. ללא הכנה מתאימה ומחושבת  אתם עלולים למצוא את עצמכם ניצבים מול בעיה כואבת, מתמשכת ויקרה מאוד.
  • מודעות לפעולות הנדרשות בהשכרת הדירה, לצד היערכות נכונה על ידי חוזה מתאים, ביטחונות, התנהלות נכונה עם השוכרים ועוד – יעמדו לכם בעת צרה, ויחסכו לכם כאב לב גדול.

בקישור הבא סיפור אמיתי על בעלי דירה ש”נפלו” על שוכרת בעייתית. לחצו כאן

 

הדבר השני בדרך להשכרת דירה: להבין שלא כל ההכנסות נכנסות לחשבון

הדבר השני שכל בעל דירה חייב לדעת קודם להשכרת הדירה הוא, שלא כל דמי השכירות הולכים היישר לכיס המשקיעים, אלא יש עוד הוצאות, וחשוב להקצות חלק מההכנסה לשמירה על ערך הדירה.

ולמה זה כל כך חשוב?

כי דירה להשכרה היא נכס מניב, וכמו כל נכס מניב – יש לשלם מס על ההכנסות משכר הדירה, מחד, ולתחזק את הדירה כמו שצריך, כדי לשמור על שוויה בשוק, מאידך.

  • אם לא תיקחו בחשבון הוצאות נוספות, כמו: תחזוקה שוטפת, התאמה לשוכרים מעת לעת ותשלומי מסים, אתם עלולים להיחשף להוצאות גדולות ולא מתוכננות, ותמיד בזמן הכי פחות מתאים..
  • רק אם תיערכו מבעוד מועד להשקעות הנלוות, ותבצעו אותן במועד וכסדרן, תבטיחו לעצמכם לא רק הכנסה מיטבית לאורך זמן, אלא גם שקט נפשי והכנסה ללא הפתעה.

שום רשימה על דברים שכל בעל דירה חייב לדעת לפני השכרת  הדירה לא תהיה שלמה, בלי לדבר על הדבר הבא, והוא החשוב מכולם.

הדבר השלישי בדרך להשכרת דירה: להבין שניהול דירה להשכרה זו עבודה

עבודה בניהול הנכס
ניהול נכסים זו עבודה

הדבר השלישי שכל בעל דירה חייב לדעת קודם להשכרת הדירה הוא, שהדירה, השוכרים, אנשי המקצוע הדרושים מעת לעת ודברים נוספים הם חלק בלתי נפרד מהעניין והם מחייבים עבודה לא מעטה, שצריך לדעת לעשות אותה בצורה נכונה.

ולמה זה כל כך חשוב?

כי יש מכלול נושאים שחובה לתת עליהם את הדעת כבעלי דירה להשכרה, שמצטברים ביחד לפעילות בהיקף של כחצי משרה ויותר.

  • אם לא תבצעו כמו שצריך ובמועד את מה שצריך כדי לשמור על הדירה ולתחזק אותה מושכרת ומטופלת, אתם עלולים להפסיד לא מעט כסף, בין אם הדירה תעמוד ריקה ובין אם תכניסו לדירה דיירים בעייתיים.
  • רק אם תפנו לטיפול בדירה זמן, משאבים, ידע והתעדכנות בכל מה שנדרש, תוכלו באמת להפיק את המירב מהנכס שברשותכם.
  • הרחבה נוספת על המטלות של בעל דירה להשכרה בפוסט הזה.

לסיכום

אין ספק שהשקעה בנדל”ן בכלל ובדירה להשכרה בפרט היא מההשקעות הנפוצות והסולידיות במשק ובדרך כלל מאוד משתלמת. עם זאת אין ספק שיש לדעת לעשות זאת נכון ובמקצועיות.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש כמה דברים חשובים שכל בעל דירה חייב לדעת קודם להשכרת הדירה, וביניהם: להבין שלכל סיכוי של רווח יש גם סיכון, להבין שלא כל ההכנסות ייכנסו היישר לחשבון הבנק ולהבין שניהול דירה זו לא חלטורה, אלא משרה עמוסת מטלות ומאוד אחראית.

עכשיו תורכם

הצגתי בפניכם 3 דברים שכל בעל דירה חייב לדעת לפני שהוא משכיר את דירתו, כדי הימנע מטעויות ולמקסם את הרווח מההשקעה. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה עוד הייתם מוסיפים מניסיונכם? אנא, שתפו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בנכסים מניבים? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את “תשואה ללא הפתעה”, מדריך בזק שייתן לכם כלים מעשיים לבדיקת היכולת הכלכלית והמעמד המשפטי של שוכרים פוטנציאליים – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן