ניהול בתים משותפים

חברת ניהול בתים משותפים - ועדי בתים

ניהול בית משותף – המדריך המלא

חברה לניהול בית משותף מציעה מגוון שירותים חשובים שמתאימים לקהל יעד מגוון. ההבדל העיקרי הוא בין חברות ניהול שמשמשות בתור ועד הבית, לבין חברות שמנהלות בפועל את נושא ההשכרה של הנכסים. בין לבין, כדאי לקחת בחשבון את היתרונות של ניהול ועד בית על ידי חברת ניהול בית משותף חיצונית ואת האופן שבו היא חוסכת בהוצאות עבור בעלי הנכסים עצמם.

במילים אחרות, השירות שנותנות חברות אחזקה לבתים משותפים מתאים לכל מי שאין לו זמן להתעסקות, לכאב ראש ולטרחה ולמי שרוצה שדמי השכירות שהוא מקבל מהנכס יהיו פאסיביים. בפועל, מדובר בשירות אידיאלי עבור משקיעים פרטיים ויורשים  אשר רוצים  להשכיר את הנכס על מנת לייצר לעצמם תשואה קבועה מדי חודש.

למה צריך חברה לניהול בתים משותפים?

השאלה למה צריך  שירות של חברת ניהול בניין משותף,  היא בהחלט רלוונטית. על מנת לענות עליה, צריך לחזור צעד אחורה ולהבין מי הם רוב האנשים שמחזיקים בדירות ובנכסים בבנייני מגורים משותפים. מלבד יזמים או קבלנים שעושים זאת בפרויקטים של תמ”א 38 או התחדשות עירונית, מדובר, ברוב המקרים, באנשים פרטיים.

הבעיה מתחילה כאשר אותם אנשים אינם יודעים לנהל את ועד הבית של הבניין שבו הם גרים או שבו יש להם נכס. יתרה על כך, מדובר באנשים פרטיים שאין להם ידע קודם והבנה בתחום של השכרת דירות או  ניסוח חוזה משפטי. עבור אנשים אלה, השאלה החשובה היא לא למה הם צריכים שירות של ועד בית חברת ניהול בתים משותפים אלא רק ממי כדאי להם לקבל אותו.

תהליך ההתקשרות עם חברת ניהול בתים משותפים

מדובר בחברה אשר מספקת מגוון שירותים חשובים של ניהול נכסים ובתים משותפים. החברה  קובעת עמלת ניהול בהתאם לסוג הנכס, רמת המורכבות של הניהול והקשיים הכרוכים בו. בשלב יצירת הקשר הראשוני, מתאמים מועד סיור הכרות ואפיון צרכים. הסיור אינו מחייב והוא, כמובן, אינו בתשלום. לאחר הסיור, ובהתאם לדברים שעלו בו, שולחת החברה הצעת מחיר מסודרת ומפורטת.

חברות אחזקת בתים משותפים פועלות גם באופן כזה שישנה אפשרות  להפריד בצורה ברורה בין השירותים השונים. חלוקת  השירותים השונים לקטגוריות מראה, למשל, הבדלים בין תיווך ואחזקה, הנהלת חשבונות וטיפול מול הרשויות וכמובן ההיבט המשפטי. מבחינה פרקטית, בעלי הנכסים יכולים להטיל את האחריות על טיפול בנושאים האלה על נציגי החברה  ולשלם עמלה עבור העבודה שהם מבצעים.

היתרונות של חברות ניהול בתים משותפים?

    • ניהול וגביית חשבונות ותשלומים – ניהול בניינים משותפים דורש ניהול של חשבון ועד הבית, גביית תשלומים במועד ולעתים גם טיפול בדיירים המסרבים לשלם בזמן נקוב. כמו כן,  מבוצעים תשלומים לספקים השונים של הבית המשותף. לדוגמא: ניקיון, גינון, ביקורת ותחזוקת מעליות ועוד. ניהול הבית המשותף נעשה בתאום מלא לחלוטין עם ועד הבית הנבחר של הבניין.  חברת ניהול בית משותף מקצועית מפחיתה משמעותית את הבעיות והחיכוכים בין הדיירים ומעניקה שקט נפשי רב.
    • טיפול בתקלות ושירותי אחזקה שוטפים – חברת ניהול בתים משותפים דואגת לביצוע תיקונים במהלך כל ימות השנה, קריאה מיידית וטיפול בכל ההיבטים הקשורים למבנה ולחצר. למשל: תקלות באינטרקום, החלפת נורות במרחבים הציבוריים, טיפול בבעיות חשמל שונות, תיקוני צבע וטיח, תיקונים במערכת האינסטלציה ועוד.
    • אחזקה שוטפת– חברת ניהול בניינים משותפים אחראית על הזמנת אנשי המקצוע הדרושים לטיפולים תקופתיים במערכות הדורשות בקרה ופיקוח תקופתיים. מדובר בתחומים כגון: מעליות, מערכות כיבוי האש, דודי חשמל ושמש, משאבות מים ועוד.
    • חצר הבית וגינון – חברת אחזקת בתים משותפים דואגת לשמור על טיפוח החצר וכל הנוגע להשקיית הצמחים. בבתים חדשים החברה דואגת להקמת הגינה בשלביה הראשוניים ולאחר מכן, לטיפוחה. בבניינים בהם יש עציצים בתוך הבניין, מוודאים באופן קבוע מה מצב העציצים והאם יש צורך בהחלפה או ברענון.
    • ריסוס והדברה – חברה לניהול בתים משותפים דואגת לביצוע פעולות ריסוס והדברה בהתאם לעונות השנה או לדרישות ספציפיות של ועד הבית. פעולת ההדברה מבוצעת במטרה לשמור על הבניין נקי מחרקים ומזיקים.
    • דאגה לניקיון הבניין – חברת ניהול בניין משותף דואגת לשכור צוות ניקיון מקצועי, כך שהבניין יישאר תמיד נקי ומצוחצח. החברה הופכת את חווית המגורים למהנה ונעימה יותר עבור הדיירים על ידי שמירה על בניין נקי במשך כל ימות השבוע.
אחזקת בניינים משותפים

קריטריונים לבחירת חברה של אחזקת בניינים משותפים

מגוון גדול ורחב של חברות ניהול אפשר למצוא בקלות ברשתות החברתיות ובאתרי המדיה השונים. החוכמה היא לבחור את החברה המתאימה ביותר שאינה מתפשרת על פחות משלמות. להלן קריטריונים חשובים שיכולים לסייע בבחירה.

  • חברה בעלת ניסיון מוכח ורב שנים – החברות השונות נבדלות זו מזו בניסיונן וביכולותיהן. לכן, חשוב לזכור שלבחירה נכונה תהיה השפעה גדולה על הנראות של הבניין, תקינות מערכותיו, איכות החיים ושביעות הרצון של הדיירים. בנוסף, רמה גבוהה של אחזקה איכותית שומרת על ערך הדירות. לכן, מומלץ לבחור בחברה שיש לה ניסיון רב במתן שירותים לאורך זמן ובצורה  מיטבית.
  • מענה מהיר ואפקטיבי – מגוון החברות הוא עצום, אמנם, אולם יש לשים דגש מובהק על מהירות המענה של החברה בה בוחרים. חברה המספקת מענה מידי ומטפלת בתקלות דחופות במהירות, היא ללא ספק חברה שכדאי לבחור בה.
  • מחיר הוגן – למחיר יש משמעות מאחר ומדובר על הוצאה חודשית נוספת שיש לקחת בחשבון. לכן, חברה המציעה מחיר הוגן היא חברה שיש לה יתרון גדול.
  • המלצות – לפני שבוחרים חברה, מומלץ לקרוא המלצות, לבקר בבניינים שבהם היא מטפלת ולהתרשם מאיכות ומקצועיות הטיפול.
  • כוח קנייה – חברה המנהלת בניינים נוספים, זקוקה, באופן תדיר, לשירותיהם של בעלי מקצוע שונים כגון: חשמלאים, שרברבים, מנקים, ועוד. מכיוון שכך, היא מהווה גורם חיוני לאספקת עבודה רציפה לבעלי המקצוע. הם מצידם, על מנת להתברג לשורותיה, יעדיפו להציע מחירים נוחים יותר מאלו המוצעים לוועדי בתים עצמאיים. יתר על כן, ברשות החברה ניסיון רב ואנשיה מכירים היטב את התעריפים המקובלים בתחומי השירות השונים כגון: ניקיון, תחזוקה מונעת, טיפול בתקלות במעליות, במערכות כיבוי אש וכדומה. לכן, לא ייתכן מצב בו איש מקצוע גובה תעריף גבוה מהמקובל, ואפילו מוגזם, כפי שיכול לקרות בוועדי בתים פרטיים. במילים פשוטות, החברה חוסכת בהוצאות מיותרות על בעלי מקצוע, ודואגת שדיירי הבניין ייהנו משילוב של סטנדרטים גבוהים ותעריפים זולים.
  • מניעת החמרה של תקלות – עם כל הכבוד לחברי הוועד, הם אינם תמיד בקיאים בסוגיות הטכניות ובבעיות שמתחילות בקטן והופכות לגדולות ומורכבות. לעומת זאת, עיניהם הפקוחות של אנשי המקצוע מטעם חברת הניהול והאחזקה, יודעות לזהות כל תקלה ובעיה לפני שהיא מחמירה ונעשית יקרה יותר לתיקון. למעשה, עצם ההקפדה על תחזוקה באופן נאות ותקין כמו שצריך, מקטינה משמעותית את ההוצאות בטווח הארוך.
  • שמירה על ערך הדירות – כאמור, חברות ניהול בניינים משותפים יכולות לא רק לחסוך כסף אלא אף להביא רווחים. כידוע, הדירה היא כמעט תמיד הנכס הפיננסי המשמעותי ביותר שנמצא בידי אנשים, כך שלכל עלייה או ירידה בערכה יש משמעות גדולה. ערך הדירה תלוי לא מעט במצב הבניין בו היא שוכנת. חדר מדרגות מלוכלך, גינה שאינה מתוחזקת, מעלית לא תקינה, קירות מתקלפים, אינטרקום תקול וכולי, יכולים להשפיע על הרושם המתקבל. לכן, שירותיה של חברת ניהול המובילים לסביבת מחייה נקייה, מטופחת ומסבירת פנים, בהחלט עשויים להשפיע על ערך הדירות בבניין ביום המכירה. מאידך, במידה ומדובר בדירות להשכרה, מצבו הטוב של הבניין בהחלט יכול להשפיע על נכונותם של השוכרים לשלם דמי שכירות המתאימים לרצונותיו וציפיותיו של בעל הדירה.
  • ניהול יעיל של דירות להשכרה – כאמור, חברת ניהול בתים גם יכולה לדאוג לכל הנושא של ניהול דירות להשכרה. הטיפול המקצועי בדירה יכול להביא להעלאת דמי השכירות, שלא לדבר הקטנת הזמן בהן הדירות עומדות ריקות, חיסכון בהוצאות גבוהות ומיותרות על תיקונים, התעסקויות שגובות זמן וכסף מול שוכרים, וכיוצא בזאת.
אחזקת בתים משותפים

התאמה אישית של חבילת שירות לכל בניין

  • חבילת שירות מותאמת אישית – על מנת ליהנות מכלל היתרונות האמורים לעיל ובתוך מסגרת התקציב, חברת הניהול מרכיבה חבילת השירות המתאימה במדויק לצרכי הבניין הספציפי. אמנם, שירותי ניהול ואחזקה של בניינים משותפים דומים באופן כללי, אך בפועל קיימים הבדלים מסוימים כגון: היקף השירותים שמעוניינים לקבל, התכיפות שלהם , מורכבות המערכות הקיימות בו ולמצבן, ועוד.
  • סיור הכרות ללא התחייבות או תשלום – על מנת ליישר קו ולתאם ציפיות, החברה קובעת עם נציגי הדיירים סיור היכרות בבניין, ללא תשלום או התחייבות. במהלך הסיור, מתרשמים נציגי החברה ממצב הבניין ומצרכי הדיירים.
  • הפקת דוח ניהול – בהתאם לממצאי הסיור והשיחה עם נציגי הדיירים, החברה מפיקה דוח ניהול הסוקר את המצב התחזוקתי הקיים, ליקויים שצריך לתקן ובאיזה סדר עדיפויות. כמו כן, נציגי הדיירים מקבלים הסבר מפורט לגבי מגוון השירותים והאופן שבו מתבצעת ההתקשרות מול החברה.  
  • הצעת מחיר – הדיירים מקבלים הצעת מחיר ברורה ושקופה המאפשרת להם להשוות עלויות מול חברות אחרות, ולהבין מה נדרש לבצע בבניין בעת הזו.
  • התחלה חדשה – לאחר אישור הצעת המחיר והחתימה על ההסכם, החברה הופכת להיות מורשית חתימה בחשבון וועד הבית ועוקבת אחר כלל ההוצאות וההכנסות שיסוכמו בדוח השנתי. מכאן והלאה, החברה דואגת לכל ההיבטים הכלולים בהסכם ומטפלת בהם באופן רציף. 

ברכת הבית – חברת ניהול נכסים ואחזקת מבנים

ברכת הבית, בניהולו של יואל שוורץ, עוסקת מזה 25 שנה בניהול נכסים באזור המרכז, השרון וירושלים. החברה שלנו עוסקת בתחומים כגון: ניהול דירות להשכרה, אחזקת מבנים, ניהול ואחזקה, ניהול ועד בית, ניהול בנייני מגורים ועוד.

גישת השירות שלנו איננה של חברה השוכנת אי שם ונותנת מענה בשלט רחוק. נהפוך הוא, אנו פועלים עם נציגי הדיירים בשיתוף פעולה קרוב ומלא, על בסיס היכרות אישית והערכה הדדית. אנו זמינים עבורכם ונותנים מענה לשאלות והתלבטות ובניגוד לבעלי מקצוע, שמגיעים לפעמים לבניין, מבצעים את העבודה והולכים, אנו נשארים כאן.

מבחינתנו, שביעות הרצון שלכם היא המוניטין וההצלחה שלנו והיא שתאפשר לנו לצמוח ולגדול. לכן, המשימה והשאיפה שלנו היא להיות כאן עבורכם, לשמור על קשרים טובים, להקפיד על סטנדרטים מצוינים ולדאוג לכך שסביבת החיים בבניין תהיה מצוינת, בדיוק כפי שצריך להיות. דברים אלו נכונים לגבי כל אחד מלקוחותינו, ואין זה משנה אם מדובר בבניין קטן או גדול, באזור בו הוא שוכן או בכל מאפיין אחר של המבנה ודייריו.

אנו יודעים כי הבחירה בחברת הניהול והאחזקה אינה עניין של מה בכך והיא בהחלט עשויה להשפיע על שביעות הרצון, על איכות החיים, על סביבת המחייה המשותפת ועל ערכי הנכסים להשכרה ולמכירה. בדיוק מסיבה זו,  אנו עומדים לרשותכם עם מענה לכל שאלה, בסבלנות רבה ועם רצון כנה לעזור. השקט שלכם הוא החזון שלניו.

לפרטים נוספים ותיאום סיור ללא עלות, אנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר בטלפון או במייל.   050-3695116 או bhomeisr@gmail.com.

דילוג לתוכן