ניהול נכסים: 3 מיתוסים מעכבים של בעלי נכסים ודירות להשכרה (ומה האמת שכדאי שתכירו)

שתפו את המאמר

ניהול נכסים היא הכלי היעיל ביותר לטיפול בהשכרת הנכס שלכם.

אלא שבעלי דירות ונכסים רבים עדיין מוותרים על הכלי האפקטיבי הזה, בגלל מיתוסים שגויים שעומדים בינם לבין ההצלחה. נשמע מוכר? האם גם אתם נמנעים מניצול מקסימלי של הנכס שברשותכם, ומבזבזים משאב יקר העומד לרשותכם? על 3 מיתוסים שבגללם אנשים לא מוסרים את הטיפול בנכס שלהם לאיש מקצוע, ומה האמת שכדאי מאוד שתדעו כדי להגיע לניצול מיטבי של הדירה אותה אתם מציעים להשכרה – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

כמו שיכולתם להבין, בעלי דירות ונכסים רבים מפספסים בענק את ההזדמנות הטמונה בטיפול מקצועי בנכס, בגלל 3 מיתוסים שמעכבים אותם ופוגעים בהכנסותיהם.

עוד מעט נראה מה המיתוס המעיק והמעכב ביותר, אבל תחילה – הנה המיתוס הראשון שאתם חייבים להכיר ולנפץ:

מיתוס # 1 בנושא ניהול נכסים מקצועי: זה נורא יקר!

המיתוס הראשון שתוקע הרבה מאוד אנשים בנושא ניהול נכסים מקצועי הוא, שהשירות כרוך בהוצאה גדולה והוא מאוד יקר. נשמע לכם מוכר? זהו אחד המיתוסים הכי נפוצים שאני שומע מאנשים, כשאנחנו מדברים על ניהול נכסים: “זה יקר, כל ההכנסה תתבזבז על מתווך שכאילו מנהל…”… ויש הרבה תיסכול בקול שלהם, כי הם נורא רוצים להיפטר מטרדות הדירה וליהנות רק מפירותיה, אבל המיתוס שיושב להם בראש – תוקע אותם.

ומה האמת?

למעשה, באמצעות מנהל נכס ההכנסות משכר הדירה נטו רק יגדלו, בגלל 3 סיבות:

  • בעל הנכס נוטה להוריד מחיר כדי להשכיר את הנכס לשוכרים טובים הנקרים בדרכו. מנהל נכס מנוסה הנחשף לשוכרים רבים, בורר את השוכרים הטובים ביותר לנכס ומשכיר אותו אך ורק במחיר השוק הנכון. למעשה, ברוב המקרים, עלות הניהול מוחזרת בשכר הדירה ה”נכון יותר” שמשיג מנהל מקצועי
  • דמי ניהול הם הוצאה מוכרת והם מזוכים מחבות המס של בעל הנכס, בעוד שהזמן שתבזבזו על הניהול העצמאי – מבוזבז מבלי שוב…
  • מנהלי נכסים מקצועיים ומיומנים הרבה יותר אגרסיביים בגביית דמי השכירות, בעוד שהבעלים נוטים לגמישות יתר נוכח התירוץ החודשי של השוכר…

וזה עוד כלום לעומת המיתוס הבא.

מיתוס # 2 בנושא ניהול נכסים מקצועי: אף אחד לא יטפל בנכס טוב כמוני!

המיתוס השני שתוקע הרבה מאוד אנשים בנושא ניהול נכסים מקצועי הוא, שאף אחד לא יטפל וידאג לנכס שלהם כמותם, ואני לגמרי מבין ומצדיק את התחושה שאף אחד לא יגן על ההשקעה שלך וידאג לנכס כמו שתרצה. אבל…

ומה האמת?

למעשה, חברת ניהול נכסים מקצועית דואגת לנכס באופן נכון ומקצועי מהבעלים עצמם:

  • למנהל מקצועי ידע ואמצעים זמינים מעל ומעבר לאפשרויות של בעל דירה המחזיק בנכס אחד באזור
  • הודות לידע ולאמצעים אלה – היכולות לפתרון בעיות בזמינות מירבית גבוהות בהרבה והשירות מקצועי ומועיל הרבה יותר

המשימה המובילה של חברת ניהול נכסים היא בראש ובראשונה להגן על הנכס ואף להשביח את ערכו, כדי להפיק ממנו שכר דירה גבוה יותר במשך זמן הטיפול, ויש לה הרבה יותר כלים, ניסיון ומיומנות לעמוד במשימה על הצד הטוב ביותר.

שום מאמר בנושא מיתוסים של בעלי דירות ונכסים להשכרה לא יהיה שלם בלי המיתוס השלישי, והוא המיתוס המעכב מכולם.

 

מיתוס # 3 בנושא ניהול נכסים מקצועי: אני יכול לעשות את זה בעצמי

המיתוס השלישי שתוקע הרבה מאוד אנשים בנושא ניהול נכסים מקצועי הוא, התחושה שלהם שניהול הנכס לא דורש התמקצעות מיוחדת או תשומת לב יתירה, ולכן הם יכולים לעשות את זה בעצמם, על הדרך, בלי לעשות מזה יום לימודים ארוך. ואם זה כל כך פשוט, ממילא ברור להם שהם לא צריכים מנהל ולא צריכים לשלם ולא צריכים להתחשבן, כי בהשקעת זמן מינימלית מצדם – הם גם יאכלו את עוגת ההכנסה וגם ישאירו אותה שלימה.

ומה האמת?

האמת היא שמי שלא טורח בערב שבת – יישאר רעב. הטיפול בנכס להשכרה הוא הרבה מעבר לגביית צ’קים והפקדתם בבנק:

  • דבר ראשון צריך להכין את הדירה להשכרה, לפרסם, להציג את הדירה, להשיג שוכר טוב ולדאוג לחוזה כמו שצריך, שסוגר את כל הפינות האפשריות
  • שנית, דירה היא נכס חי וצריך, חדשות לבקרים, לטפל בליקויים, להכיר בעלי מקצוע אמינים, לעקוב אחר מצב התחזוקה של הדירה, לטפל בבעיות שמתעוררות, ועוד..
  • שלישית, גם הדיירים מתגלים לא אחת כמקור לבעיה – בתחזוקה, בתשלומים או בעמידה ביתר תנאי החוזה, ואז נדרש טיפול מקצועי, מהיר וחסר פשרות

תכל’ס, ניהול נכסים הוא מקצוע לכל דבר ועניין, שמבחנו היחידי הוא עלות תועלת, כאשר לניסיון, לידע, לראייה הרחבה, כמו גם לקשרים ולהיכרויות עם גורמים רלבנטיים בתחום – יש משמעות רבה מאוד לרווחיות של הנכס ולהפיכתו מנטל מכאיב לנכס מניב.

לסיכום

הרבה מאוד (הרבה מדי) בעלי נכסים ודירות להשכרה נמנעים מלמסור את הנכס שברשותם לניהול מקצועי, בגלל 3 מיתוסים מעכבים שאין להם אחיזה במציאות, וחבל.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, ניהול נכסים מתאים לכל בעל דירה להשכרה, אינך חייב להיות בעל נכסים רבים, התועלת ברורה גם לנכס אחד – פשוט צריך להסתכל למיתוסים השגויים בעיניים, לאמץ את האמת ולשחרר. פשוט ויעיל.

 

עכשיו תורכם

חשפתי בפניכם 5 מיתוסים שבגללם בעלי נכסים רבים מוותרים על ניהול מקצועי של הנכס שלהם, ומה האמת שתאפשר להם לנצל את הנכס בהצלחה. מה תוכלו לתרום מניסיונכם? איזה עוד מיתוסים עומדים בדרכם של בעלי נכסים להצלחה? אנא, שתפו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נלמד ונצמח.

 

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בנכסים מניבים? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את “תשואה ללא הפתעה”, מדריך בזק שייתן לכם כלים מעשיים לבדיקת היכולת הכלכלית והמעמד המשפטי של שוכרים פוטנציאליים – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן