ניהול דירות להשכרה: איך התגברנו על נזילת מים קשה ומנענו נזק גדול בעזרת זמינות, תגובה מהירה ויצירתיות

שתפו את המאמר

דירות יכולות לעמוד שנים רבות ללא בעיות מיוחדות. טיפול נכון מאפשר לעקוב אחר התשתיות בצורה מבוקרת וצמודה, אבל גם אז, לא ניתן למנוע 100% של תקלות מבעוד מועד, ותקלות מתרחשות תמיד בזמן הכי פחות נוח. הצינור מתפוצץ, הנתיך נשרף, הביוב נסתם או המזגן מפסיק לעבוד – תמיד בערב שבת, או בשיא החום, או כשאתם לא בבית… נשמע מוכר? האם גם אתם קיבלתם טלפון בהול באמצע הלילה מדייר עצבני שגילה שחדר השינה שלו מוצף במי ביוב מסריחים? או אולי נדרשתם לטפל במערכת חשמל שקרסה בדיוק בשיא החום של יולי- אוגוסט?
איך טיפלנו בדירה מושכרת של לקוח שהוצפה במים כתוצאה מפיצוץ בצנרת, צעד-אחר-צעד, בזמן שהבעלים טרוד בשגרת יומו, והשוכרים נמצאו בעבודה – על כך במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא ולשתף.

שלום הוא בעלים של דירה בבניין ישן אך מתוחזק היטב, בקומה שלישית ללא מעלית, במרכז הארץ. הוא רכש את הדירה מחסכונותיו וכעת הוא מתפרנס ממנה. אני מטפל בדירה מזה כמה שנים, והיא מושכרת לאם חד הורית, העובדת מחוץ לבית.

בוקר אחד מתקשר אליי הדייר מהקומה השנייה בהיסטריה, ומספר שמתקרת דירתו מחלחלים מים מהדירה שמעליו. וכאן מתחיל הסיפור… כמה דקות אחר כך מתקשרת הגברת מוועד הבית, היסטרית לא פחות, ומספרת שמים נוזלים מתחת לדלת הדירה של שלום, היישר לחדר המדרגות. שניהם מסבירים שאין איש בדירה ודורשים טיפול דחוף בבעיה. הפניקה בעיצומה.
אז מה עשיתי כמנהל דירות להשכרה מנוסה:

דבר ראשון: לקחתי אחריות על הטיפול והרגעתי את הדיירים

ברגע שהבנתי שיש בעיה, אמרתי שאני כבר בדרכי אליהם ואעשה כל מה שצריך כדי לפתור אותה כי זהו תפקידי בתור מנהל נכסים. זה היה מאוד חשוב כדי להרגיע אותם ולתת להם להרגיש שיש חברת ניהול נכסים רצינית ומקצועית שמטפלת בבעיה ולוקחת אחריות. בנוסף, ביקשתי שבתור עזרה ראשונה יסגרו את הברז הראשי של המים לדירה, וכך הייתה להם הרגשה שגם הם שותפים לעשייה בדרך לפתרון הבעיה. תוך כדי שיחה עם האינסטלטור מהצוות המסייע לי בניהול הדירות, יצאתי לכיוון הדירה. בדרך התקשרתי לשוכרת אבל היא לא הייתה זמינה בטלפון.

דבר שני: עצרתי את זרימת המים והקטנתי את הנזק לציוד של הדיירת

כשהגעתי לבניין, כבר חיכו לנו הדיירים הנסערים בחדר המדרגות. ברגע שראו שיש מי שלוקח אחריות ומטפל בבעיה, החל מפלס ההיסטריה לרדת וגם האינסטלטור שהגיע כמה דקות אחרי תרם להרגעת הרוחות. פתחנו את הדירה בעזרת המפתח הרזרבי שברשותי, וגילינו שצינור קטן מתחת לכיור המטבח התפוצץ. בגלל שינויים בשיפועי הניקוז – לא היה למים מוצא, והדירה התמלאה במים בגובה של כ-10 סנטימטרים. ברגע שהתגלה מקור הבעיה, סגרתי את הברז הבעייתי ומיהרתי לאסוף כמה שיותר ציוד של הדיירת שנרטב כתוצאה מההצפה, וזה היה חשוב מאוד על מנת להקטין את היקף הנזק.

דבר שלישי: ניקזנו את המים ותיקנו את הצינור הפגום

ברגע שאותרה התקלה – נפסקה זרימת המים והשכנים החלו להירגע, אבל עכשיו עמדנו בפניה בעיה דחופה לא פחות, והיא, כיצד לנקז את המים שהציפו את הדירה והמשיכו לטפטף לדירה מתחת ולחדר המדרגות. ואז עלה רעיון: הזהרנו את השכנים ואת העוברים ושבים מפני מטח המים הצפוי, ואז האינסטלטור קדח בקיר החיצוני של הדירה חור בקוטר של כ- 5 ס”מ, והמים פרצו החוצה. תוך חצי שעה הייתה הדירה יבשה ונקייה, כשהייתה לפני התקלה. בתום התהליך, הסתרנו את החור מאחורי הפנלים, שיהיה לפעם הבאה… וגם השכנים חזרו לחייך. הדיירת שחזרה בערב לדירה, שמעה על האירועים מהשכנים. רק לאחר שהכל הושב לקדמותו – עדכנתי גם את בעלי הדירה על התקלה ועל הטיפול בה.

לסיכום

נקראתי בבהילות לדירה של לקוח בגלל נזילת מים שיצאה מכלל שליטה, והיה צורך להיכנס לדירה, לעצור את הנזילה ולטפל במקור התקלה.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, ללא פתרון זמין, יצירתי ומהיר, הנזק היה עלול להתפתח לכלל נזק גדול ויקר. הודות להתגייסות המהירה ולזמינות – שלי ושל חברת בדק בית אשר עוסקת שנים רבות במקצועיות רבה בתחום איתור נזילות מים, הבעיה נפתרה על הצד הטוב ביותר תוך זמן קצר, ונמנע נזק כבד לדירה, לשכנים ולבניין כולו. מהרגע שבו פנו אליי ועד שיצאנו מהדירה היבשה והנקייה חלפו שעה וחצי בלבד, וכל המעורבים בעניין הרגישו שיש עם מי לדבר ועל מי לסמוך.

עכשיו אתם

הראיתי לכם איך נקראתי לטפל בבעיה בלתי צפויה שהתגלתה בדירה של לקוח, ואיך הרגעתי את השכנים, טיפלתי בבעיה בצורה מהירה ויצירתית ומנעתי נזק גדול פי כמה. עכשיו תורכם. מה אתם יכולים להוסיף מניסיונכם? איך אתם הייתם פותרים את הבעיה? נשמח אם תשתפו אותנו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בדירה להשכרה? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את מדריך הבזק “תשואה ללא הפתעה” – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

יש לכם דירה להשקעה, אבל אין לכם מושג איך לבדוק שהשוכרים אמינים והגונים? לחץ כאן

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן