ניהול דירות להשכרה: עוד 3 טיפים שכל בעל דירה להשכרה חייב להכיר!

שתפו את המאמר

אנשים רבים רוכשים דירה להשקעה כדי לייצר הכנסה פסיבית יציבה, אולם שוכחים שכדי שההשקעה תניב תשואה – חשוב לנהל אותה בתבונה ובמיומנות, שלא תמיד מצויות אצל המשקיע המזדמן. נשמע מוכר? האם גם אתם רכשתם דירה רק כדי לגלות תקלות ובעיות בלתי צפויות חדשות לבקרים? במיוחד בשבילכם ליקטתי 3 טיפים חשובים שלמדתי על בשרי לאורך שנים רבות של ניהול דירות להשכרה ונכסים וריכזתי אותם במאמר חדש שעלה בבלוג “דירה להשכיר”. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף. 

גם אם מצאתם שוכרים, ערכתם חוזה וקיבלתם ביטחונות,  זה יפה מאוד אבל המציאות לא תמיד עובדת “לפי הספר”, ויש עוד דברים לתת עליהם את הדעת כדי שהעסק יעבוד חלק ויהיו לכם שקט נפשי והכנסה בטוחה. על 3 מהדברים החשובים ביותר – בטיפים שלפניכם.

עוד מעט נראה מה הטיפ החשוב מכולם, אבל תחילה – הנה הטיפ הראשון.

טיפ מס’ 1: דעו את חובותיכם ואת זכויות הדיירים שלכם

זכויות השוכרים וחובות הבעלים
חובות וזכויות הבעלים והשוכרים

כבעלי דירה, אתם והשוכרים שותפים בעסק. צד אחד הביא דירה לשותפות, והצד השני מביא כסף כל חודש…. כבכל עסק, כדי שהעסק יעבוד טוב – נדרשת הרמוניה בין השותפים. כבעלי הדירה בשותפות הזאת, עליכם להיות מודעים לחובותיכם ולא פחות מכך, לזכויות הצד השני, הדיירים (את הזכויות שלכם ואת חובות הדיירים אתם ודאי יודעים היטב). יש אזורי מחלוקת נפוצים, כגון: עלייה במחיר השכירות, פיגור בתשלומים, תיקונים ותחזוקה שוטפת. כל הנושאים הללו צריכים להיות ברורים לכם היטב, מעוגנים בחוזה השכירות ובעיקר בהבנה הדדית בין ה”שותפים בעסק”.

תכל’ס – מה עושים?

  • דבר ראשון, תנו לשוכרים את כל המידע וספרו להם על בעיות שעלולות לצוץ וכיצד יוכלו לפתור אותן.
  • אל תתחמקו מהשוכרים. יש להם בעיה אמיתית? תהיו איתם.
  • אל תהיו פראיירים! אם שמתם לב שהשוכרים מנצלים את הגינותכם – העמידו אותם במקומם.

הקפדה על זכויות השוכרים אין פירושה לתת להם לנצל את אתכם כמשכירים, אלא להקפיד על כללי משחק הוגנים.

וזה עוד כלום לעומת הטיפ השני.

טיפ מס’ 2: שמרו היטב על שוכרים טובים

Good tenants
חובה לשמור על שוכרים טובים

אתם רוצים שוכרים אמינים לטווח ארוך, המשלמים את שכר הדירה בזמן ושומרים היטב על הנכס שלכם. אם תבטיחו לעצמכם שוכרים אחראיים – תפחיתו באופן משמעותי את הסיכונים הקשורים להשקעתכם בדירה, תחסכו את זמן הטיפול בנכס, ותימנעו מההתעסקות בהחלפת דיירים לא רצויים.

יש לכם שוכרים טובים? שמרו עליהם: דאגו לערוצי תקשורת טובי, הקדימו את הטיפול במה שדורש את התערבותכם ותנו להם הרגשה שהם ב”ידיים טובות” – הכל בגבולות הטעם הטוב והשכל הבריא.

תכל’ס – מה עושים?

  • דבר ראשון, אל תהיו תאבי בצע. קבעו שכר דירה הוגן המתאים לאזור ו”קצת לקחת חזרה”. מחיר טוב גורר אחריו שוכרים טובים. בדוק!
  • הפגינו מעורבות בנעשה בנכס. בחורף התעניינו אם יש נזילה. בקיץ שאלו על מצב המזגנים. תראו שאכפת לכם.
  • הזכירו לעצמכם כמה בעייתי ויקר להחליף שוכרים.

שום מאמר על טיפים שכל בעלים של דירה חייב להכיר לא יהיה שלם בלי הטיפ השלישי, והוא החשוב מכולם.

טיפ מס’ 3: הצטיידו בביטוח מתאים לדירות מושכרות

Building Insurance and Third Party Liability
ביטוח מבנה ואחריות צד ג’

כשהדירה מושכרת, החזקה הפיסית בנכס היא בידי השוכרים, אולם עיקר הסיכונים מוטלים על המשכיר.  במקרה אסון, שריפה או פגיעה באחד השכנים או צד ג’ אחר, הנתבע הראשון יהיה בעלי הדירה שבגינה נגרם הנזק. לכן, יש להקפיד על ביטוח המבנה ובעיקר על ביטוח אחריות צד שלישי.

גם אם בעל הדירה יטען שלא גר בדירה מעולם וכי תמיד הייתה מושכרת, על פי החוק יהיה עליו להוכיח שלא התרשל. ללא ביטוח מתאים עלול בעל הדירה למצוא את עצמו ללא הדירה, שתעוקל להבטחת תשלום הפיצויים.

תכל’ס – מה עושים?

  • דבר ראשון, פנו לסוכן הביטוח שלכם והתייעצו איתו
  • עכשיו, עשו מה שהוא אומר לכם …
  • עדיין זקוקים לחיזוק? חפשו את הסיפורים באתר בתי המשפט ובאינטרנט…

בשורה התחתונה

דירה מושכרת היא הכנסה נוספת חשובה, השקעה טובה ובטחון כלכלי. כדי לממש את הפוטנציאל הזה – יש לעשות זאת נכון.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, חשוב להתייחס אל השוכרים בצורה טובה לטובת השקט הנפשי במהלך השכירות. כמו-כן חשוב לטפח שוכרים טובים כדי למקסם את הפוטנציאל של הנכס. ולבסוף, יש להבטיח את עצמכם מפני נזקים שעלולים להיגרם מהנכס.

(קראו במאמר זה איך להפוך שוכרים טובים למעולים)

עכשיו תורכם

הצגתי בפניכם 3 טיפים שיעזרו לכם לנהל בהצלחה את השקעת הנדל”ן שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזה טיפ הייתם מוסיפים מעבר ל3-  הטיפים  שמניתי במאמר? עכשיו הבמה כולה שלכם.

אנא, שתפו אותנו פה למטה  בתגובות. כדי שכולנו נלמד ונצמח ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בדירה להשכרה? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את מדריך הבזק “תשואה ללא הפתעה” – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן