ניהול נכסים ודירות להשכרה: הכן דירתך לחורף

איש עומד בגשם בפתח ביתו

שתפו את המאמר

 בימים אלה, אני, כמנהל נכסים ודירות להשכרה, וצוות העובדים שלי  עוברים על כל הנכסים שבניהולנו כדי להיערך לקראת החורף הקרוב.  בתקווה שהחורף יהיה גשום כמו שצריך ורצוי לכולנו, אנו נערכים לעבור את החורף בשלום וללא שום בעיות.  מעבר חלק של החורף אפשרי רק עם בדיקה והכנה מוקדמת של נקודות התורפה.  תשומת לב ותיקון מקדים ימנעו תקלות העלולות להיווצר בזמן אמת בעת גשמים וסופה.  כאמון על ניהול נכסים אני אחראי על מיגוון רחב של דירות ובתים פרטיים. נסיון של חורפים רבים מלמד על הבדיקות המקדימות שעלי לעשות כדי לוודא מעבר של חורף שקט ובטוח.

הכנה לחורף בבניינים מתוחזקים

יש דירות הנמצאות בבניינים המתוחזקים היטב באופן שוטף, וועד הבית מתפקד כראוי. שם ההכנה לחורף היא בדגשים אחרים ועל כך בפוסט הבא.  אולם, דירות הנמצאות בבניינים ישנים וללא ועד מתפקד, בתים פרטיים שהתחזוקה השוטפת באחריות הבעלים, נכסים שבהם אין על מי לסמוך אלא על עצמך – חובה לעבור על צ’קליסט כדי לוודא שנעבור את החורף בשלום, ללא תקלות לדיירים והוצאות מיותרות לבעלים.

כעת, בסוף הקיץ הכל יבש וקל לזהות ולמנוע את הבעיות העתידיות.  הנה לפניכם עיקרי הצ’קליסט לבדיקת הנכסים שבניהולי.

  • גגות רעפים

    יש להחליף מספר רעפים בגג זה
    גג רעפים שבור

    רעפים מתעופפים הם מהסכנות הגדולות של החורף, ופגמים בגג רעפים גם עלולים לגרום נזק רב לפנים הבית. גג דולף לתקרת גבס או תקרת רביץ (תקרה העשוייה טיחבטון) מכתים בכתם צהוב מכוער את התקרה וובהליך הייבוש משיר פתיתי טיח על הרצפה.  כדאי מאוד להימנע מזה.
    אם יש לכם גג רעפים, כדאי מאד לבדוק שהוא תקין לפני שיא החורף.  אם  ניתן להיכנס לחלל הגג, כדאי לעשות זאת ולבדוק אם יש מקומות בהם חודר אור שמש ולחפש שם רעף שזז ממקומו. רעף שזז ממקומו אפשר בדרך-כלל להחזיר בקלות ואם מתברר שהוא שבור אפשר למצוא רעף דומה ולהחליף, בקלות יחסית.  כדי למנוע נפילת רעפים בזמן סערה מומלץ לאתר רעפים שבורים ולהחליפם בחדשים.  רעפים שזזו ממקומם הקבוע להחזיר למקום.  במקומות גבוהים בהן עלולות לנשוב רוחות חזקות יש לקשור את הרעפים לשלד הגג.

  • מרזבים ופתחי ניקוז

    מרזב סתום בענפים ועלים יבשים

    יש לבדוק מרזבים היורדים מהגג, במיוחד את פתחי הניקוז. לנקות אותם משאריות עלים ואבק שהצטברו בחודשי הקיץ. פתחי ניקוז סתומים מונעים מהמים לזרום במרזב.  הבדיקה הטובה ביותר הינה פשוט לשפוך מים לתוך המרזב ולראות שאכן המים יורדים בקלות, במידה והמים אינם יורדים, קרוב לוודאי שיש סתימה או לכלוך ואז צריך להכניס את היד לתוך המרזב כדי לגלות מה מונע מהמים לרדת. במקרים יותר חריגים נאלץ להשתמש עם ספירלה (קפיץ לפתיחת סתימות) כדי לפתוח את הסתימה.  הצטברות של מים על הגג תחלחל בוודאות לדירות תחת הגג על אף איטום משובח.
    לשים לב למרפסות פתוחות ולבדוק את פתחי הניקוז שמא נסתמו במהלך הקיץ.

     

  • גג בטון

    זיפות גג בטון לקראת החורף
    איטום גג בטון

    יש לטאטא את ריצפת הגג או המרפסת ולאסוף עלים ופסולת שהצטברו במקום. לבדוק מצב האיטום, הקיץ הלוהט והשמש הקופחת יוצרים לעתים סדקים בזיפות הגגות. עקב כך עלולות להתרחש רטיבויות ודליפות, במיוחד אם עברו כמה שנים מהאיטום האחרון. במידת הצורך, זה הרגע האחרון להזמין איטום לגג.  איש מקצוע יקבע מה האיטום המועדף עבור גג דירתך.
    (טיפ חשוב לטיפול בגג: בזמן סערה חפצים הנמצאים על הגג עלולים לגרום לנזק למערכת האיטום. גגות בניינים מכילים אנטנות, דודים, מערכות פאנלים סולאריות, כבלים חשמליים וכבלי תשתיות. כאשר אחד מאלה אינו מאובטח או שבור הם יוצרים מכשולים על מערכת האיטום או יוצרים חורים ונזקים שיובילו לרטיבות שחודרת לבית. עליכם להכין את הגג לחורף מבעוד מועד – אך אם במהלך העונה הגשומה זיהיתם מפגע על הגג שעלול לפגוע בשכבות האיטום תקנו או הסירו אותו מיד. כמו כן הימנעו מלהעמיד על הגג פסולת. בנוסף, אלה עלולים להפריע לניקוז וזרימת המים התקינה על הגג ולכן נימנת בין הנקודות החשובות כשמדברים על טיפים לאיטום גגות בחורף.)

  • איטום דלתות חיצוניות חלונות

    איטום החלון נגד חדירת מים
    איטום חלון בסיליקון

    – להחליף גומיות אטימה ופס מברשות בחלונות ודלתות.
    – לנקות ניקוז מים במסילות החלונות ודלתות הזזה חיצוניות
    – לנקות ניקוז מים במסילות החלונות ודלתות הזזה חיצוניות
    – קירות חיצוניים: לאטום סדקים ע”י חומרי איטום תקניים(במיוחד קירות מערביים)
    – למרוח חומר איטום מתחת לשיש של החלון.
    – בחלונות פנימיים מומלץ לבדוק שפתחי יציאת המים אכן פתוחים. לרוב במסילות עצמן יש חורים ליציאת המים, שנסגרים על ידי לכלוך ועשויים לגרום לחדירות מים לתוך הדירה.
    – חסכון באנרגיה מושג ע”י איטום חלונות ודלתות. חלון או דלת שאינם אטומים מאפשרים לאוויר קר להיכנס פנימה.

  • עצים בסביבת הדירה

    הסרת ענפים המסכנים את הסביבה
    גיזום ענפים

    יש לגזום ענפי עצים המצויים בסמוך לגגות העשויים רעפים. ענפים בסופה עלולים לפגוע בחלונות, גגות ופרגולות, ועלולים לקרוע כבלי חשמל וטלפון המחוברים לדירה/ לבית פרטי.
    יודגש כי חוקי העזר העירוניים מחייבים דיווח לרשות המקומית בכל מקרה של צורך בגיזום עצים.

  • גגונים ומגני כביסה

    לחזק ולסלק מפגעים רופפים -סכנת חיים. צגני הכביסה עלולים להיות רופפים  וכן הגגונים מעל הכביסה.  קל לבדוק שהם מקובעים היטב למקומם.

  • מיזוג

    לנקות את מסנני המיזוג לאחר קיץ חם ומלא אבק. ניקוי המסננים יאפשרו אוויר נקי וחסכון בחשמל.

חשוב לבצע את הסריקה בנכס וסביבתו בטרם החורף. תשומת לב עתה עשויה למנוע בעיות, הוצאות ועוגמת נפש.

הצעד הבא שלכם 

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בנכסים מניבים?  הרשמו כאן למטה ותקבלו עידכון.

הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את “תשואה ללא הפתעה”, מדריך בזק שייתן לכם כלים מעשיים לבדיקת היכולת הכלכלית והמעמד המשפטי של שוכרים פוטנציאליים – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן