ניהול דירות להשכרה: 3 טיפים שכל בעל דירה להשכרה חייב להכיר כדי להפוך שוכרים טובים למעולים

שוכרים טובים למעולים

שתפו את המאמר

השקעתם את מיטב כספכם בדירה, או אולי ירשתם דירה, והשכרתם אותה לדיירי משנה, כדי לייצר לעצמכם הכנסה נוספת. במלים אחרות, תמורת ערימת ניירות – הכנסתם לנכס היקר שלכם אנשים זרים, בתקווה שהדירה תישמר, שהחשבונות ישולמו כנדרש וששכר הדירה יגיע במועדו. נשמע מוכר? האם גם אתם משכירים את דירתכם לזרים, מקווים שהכל יעבור בשלום, אבל יודעים שהניירת לא בהכרח עובדת לטובתכם? אם זה המצב גם אצלכם, כדאי מאוד שתטפחו את הקשר עם השוכרים שלכם ותובילו אותם בחוכמה לרצות להשתדל גם בשבילכם (וזה לגמרי לא מובן מאליו…). איך עושים את זה? על 3 טיפים מעולים שכל בעלים של דירה להשכרה חייב להכיר כדי להפוך שוכרים טובים למעולים – במאמר חדש שהעליתי לבלוג “דירה להשכיר”. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.

כמו שהבנו, חוזה ובטחונות זה דבר אחד, אבל המציאות לא תמיד עובדת לפי האותיות הקטנות, והרבה פעמים הדיירים לא מקיימים את החוזה ככתבו, אבל החריגה אינה חזקה מספיק כדי להפעיל את הסנקציות הקבועות בהסכם… אז מה בכל זאת אפשר לעשות? הנה 3 טיפים שיתנו לשוכרים שלכם סיבות טובות להתאמץ. גם בשבילכם.

טיפ מס’ 1: לתת תמיד קצת יותר ממה שהחוזה מחייב

pink flower
לתת תמיד קצת יותר

השוכרים שלכם חתמו על חוזה ארוך ומפורט, המחייב אותם בעשרות סעיפים. כל פרט בהתנהלות השוטפת אמור להיות מכוסה. עם זאת, קל למצוא דרכים להתחמק מההתחייבויות, וחבל, כי אם השוכרים יהיו אדישים לתקלות, לא ידווחו עליהן, לא ידאגו לתקן אותן, או חלילי יגרמו להן – הדירה שלכם תינזק, ערכה יירד וההוצאות עליה יגדלו.  אחת ועוד אחת: אנחנו רוצים שהשוכרים יהיו מעוניינים לשמור על הדירה ועל יחסים הגונים (שלא לומר טובים) עם הבעלים.

אז מה עושים? תנו להם תמיד קצת יותר.

  • הם יעריכו את זה. הם ידעו שיש להם עסק עם “מענטש” ולא עם סתם “בעל בית” שרק מעוניין בכספם ולא אכפת לו מאיכות החיים שלהם.
  • כשאתם נותנים משהו מעבר – אתם מייצרים מחויבות רבת ערך אצל השוכרים, גם אם מה שנתתם לא עלה לכם דבר או שהוא בעל ערך נמוך עבורכם

נכון, אתם לא חייבים לשוכרים דבר מעבר למוסכם בחוזה… אבל הי, השוכרים האלה מחזיקים בפועל בנכס הפיזי היקר ביותר שלכם. כדאי לכם מאוד לטפח אצלם רצון טוב לשמור על הדירה, גם מעבר לנדרש בחוזה.

טיפ מס’ 2: לשמור על קשר מעבר לקשר הפורמלי

keep on touch
לשמור על קשר

בכל דירה צצות מעת לעת בעיות תחזוקה כאלה ואחרות, אולם מרבית השוכרים לא מתקשרים לבעלי הדירה כדי לדווח על התקלות. לחלקם לא נעים להתקשר, אחרים סתם אדישים ויש החוששים שמא ההוצאה הכרוכה בתיקון תיפול בסופו של דבר על כתפיהם.

לכם, לעומת זאת, יש אינטרס להיות עם היד על הדופק ולשמור על הנכס שלכם, כי במקרה שלכם – גם אם הוא רחוק מהעין, הוא לא רחוק מהלב, ובוודאי שאינו רחוק מהכיס…

אז מה עושים? היו אתם אלה שיוזמים את הקשר

  • מצד אחד אתם לא רוצים להיות נודניקים, ומצד שני אתם יכולים הזדמנויות, כמו ראש השנה או ערב חג, כדי להתקשר לברך
  • על הדרך להתעדכן ולברר בעדינות מה קורה והאם אפשר לעזור

כך תשמרו על קשר אישי יעיל, בלי להיחשב ל”בעלי הבית הנודניקים”, אלא להיפך, תהיו בעלי הבית המתעניינים, האכפתיים, שכדאי לשמור אתם על קשר טוב…

טיפ מס’ 3: לשלוח, על חשבונכם, איש מקצוע פעם בשנה

בדיקה שנתית ע”י אינסטלטור

מכירים את תקופת הבדק של דירות חדשות? גם דירה לא חדשה זקוקה לבדק בית תקופתי, ואולי עוד יותר מדירה חדשה. כפי שכבר אמרנו, בעיות הן חלק בלתי נפרד מכל נכס נדל”ן, וטבען של הבעיות לצוץ תמיד בזמן הבלתי צפוי והפחות נוח… כבעלי הדירה, האינטרס שלנו הוא לפתור את הבעיות על הצד הטוב והמהיר ביותר, ואם אפשר – למנוע אותן מלכתחילה.

ברוב המקרים, על פי החוזה רשאי בעל הדירה לבקר בדירה כדי “לבדוק את מצב הנכס”.  בפועל, לא תמיד בעל הנכס מבין מספיק, או ערוך או פנוי לבדיקה מקצועית של הדירה.

אז מה עושים? קחו אחריות על בעלי המקצוע

  • דאגו להזמין איש מקצוע, אינסטלטור/חשמלאי, שיעבור על הדירה ויבדוק מה קורה ומה המצב. העלות תהיה בדרך כלל גבוהה במעט מעלות של ביקור רגיל, שכן אין תקלה ידועה, אולם הרווח יהיה כולו שלכם
  • כבעל מקצוע, סמכו עליו שהוא כבר יידע לאתר את הנקודות החלשות, ולמה חשוב לשים לב וכיצד.

בדק דירה שנתי כזה הוא אינטרס שלכם, כבעלי הדירה, אולם מול השוכרים הוא יתפרש כמחווה יוצאת דופן ומעוררת כבוד והערכה. תחזוקת הדירה תהיה טובה יותר וכולכם תצאו נשכרים.

לסיכומו של עניין

בין שהשקעתם את מיטב כספכם בדירה, או שקיבלתם אותה בירושה והשכרתם אותה לדיירי משנה, חשוב לטפח קשר טוב עם השוכרים, כי מעבר לחוזה וליתר הניירת, בסופו של דבר הנכס שלכם נמצא אצלם בידיים – לשמור או להרוס… כדי שהשוכרים שלכם יהיו שוכרים טובים באמת – המחויבות שלהם צריכה להיות אמיתית ולא להתבסס אך ורק על חוזה קר. לשם כך, יש ליצור מחויבות אחרת, שתתבסס על רצון טוב.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, תוכלו ליצור את הרצון הטוב ואת שביעות הרצון בעזרת כמה פעולות קלות ופשוטות לביצוע: תנו תמיד יותר מכפי שהחוזה מחייב, התקשרו לברך בחגים וגלו עניין בנכס ובמצבו, שלחו בעל מקצוע אחת לשנה מחברת פלס שירותי בדק בית על חשבונכם. כך תתנו להם מוטיבציה לעמוד בתנאי החוזה ותגדילו משמעותית את הסיכוי שישמרו על הנכס שלכם בצורה הטובה ביותר.

עכשיו תורכם

חלקתי אתכם 3 טיפים מעולים שכל בעלים של דירה להשכרה חייב להכיר כדי להפוך שוכרים טובים למעולים. תוכלו גם לקרוא באותו נושא במאמר ניהול נכסים הטוב ביותר מתחיל בשוכרים מעורבים ומרוצים

עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה טיפ תוכלו להוסיף מניסיונכם? מה הייתם אתם ממליצים למשכירי דירות לעשות, כדי לייצר מחויבות בלתי פורמלית אצל השוכרים, לשמירה על הנכס? אנא, שתפו אותנו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולהתקדם.

הצעד הבא שלכם להשכרת דירה מוצלחת

הרשמו וקבלו את המדריך “תשואה ללא הפתעה”. מדריך בזק שייתן לכם כלים לברר מי מתעניין בדירתכם. והוא שלכם – לגמרי בחינם! 

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן