ניהול נכסים הטוב ביותר מתחיל בשוכרים מעורבים ומרוצים

כבעל נכס, לאחר שהצלחת להשכיר את דירתך, בתקווה לשוכר טוב, אתה מצפה לשקט, לקבל את שכר הדירה בעתו ולא להתעסק עם הדירה כמה שיותר זמן...

שתפו את המאמר

כבעל נכס, לאחר שהצלחת להשכיר את דירתך, בתקווה לשוכר טוב, אתה מצפה לשקט, לקבל את שכר הדירה בעתו ולא להתעסק עם הדירה כמה שיותר זמן…
אכן, זו תקווה של כל בעל נכס – אך כדי לזכות בשקט הזה יש דברים שצריך להתכונן אליהם, על חלקם כבר כתבתי בבלוג זה (למשל כאן וכאן).  כאשר השוכרים מעורבים, מקבלים מידע מלא על טיב הדירה, על נקודות החוזק והתורפה – הם יודעים על מה לתת את הדעת ואיך להיות מעורבים בתחזוקה שוטפת של הדירה. הקפדה על מסירת מידע מלא ועל כללים ברורים ימנע בעיות בעתיד, ישמור על הנכס באופן קבוע במצב טוב, ובעיקר – השוכרים עצמם יעשו את מה שצריך כדי לשמור על הקיים ולדאוג שלא יתקלו בבעיות בלתי צפויות. זה טוב לשוכרים וטוב יותר לבעלים.

הנה עוד כמה נקודות כדי לוודא שהשקט שלך יישמר.

ניהול נכס יהיה קל יותר אם הבעלים והדייר יקחו בחשבון את הטיפים הבאים:

הוראות בטיחות:

הוראות בטיחות
הוראות בטיחות
  1. תנחו את השוכרים לכל דבר העלול לגרום לתאונה. כמו מתקן לייבוש כביסה רופף, מעקות רופפים, ריהוט נמוך העלול לפצוע ילדים וכו’.
  2. היעדר סיכונים ממוצרי חשמל כמו חיווט חשוף, היכרות עם כל השקעים בבית כדי לוודא שאינם חמים למגע ולמנוע קצרים.
  3. בדיקת מטפי כיבוי כדי לוודא שהם במצב עבודה.
  4. בדיקת גלאי עשן, מערכות כיבוי אש , ואזעקות אבטחה. החלפת סוללות כשצריך.
  5. לעבור עם השוכר על הברזים הראשיים של המים והגז, לוח פיקוד חשמל, כדי שבעת הצורך ידע כיצד לנתק.

פילטרים (מסננים) ואוורור

  1. ניקוי פילטרים במזגנים לפחות כל חודש.
  2. ניקיון של פתחי אוורור חשמליים (וונטה).
  3. מיקום מקרר ותנור – לא מאוד צמוד לקיר (לפחות רווח של 10 ס”מ).
  4. ניקוי פילטר של מכונת הייבוש ומכונת הכביסה.

ברזים, כיורים וניקוז

  1. להקפיד על מסננים בכל כיור.
  2. לבדוק מידי פעם תחת הכיור שאין נזילה ממערכת הניקוז.
  3. ברזי ניל מותקנים בסמיכות לכלים סניטריים כמו ניאגרה, מכונת כביסה, מדיח כלים ותחת כל כיור. הוא מחבר בין צנרת הבניין ובין הכלי הסניטרי שמותקן על ידו.
    זה פריט האינסטלציה הנפוץ ביותר והמועד לפורענות מכל אביזר אינסטלציה אחר בבית. כדאי, מידי פעם, לעבור עם היד על הברז ניל כדי לוודא שהוא יבש.
    ברז ניל

    חשוב לבדוק מידי פעם שאין נזילה מהברז. ד”א –זה פריט האינסטלציה הנפוץ ביותר והמועד לפורענות מכל אביזר אינסטלציה אחר בבית. כדאי, מידי פעם, לעבור עם היד על הברז ניל כדי לוודא שהוא יבש.

  4. ניקוי פילטר של מכונת הייבוש ומכונת הכביסה.
  5. פתח ניקוז המים במקלחת. איך יודעים שכבר הגיע הזמן לנקותו? אם חלה האטה ניכרת בריקון המים בזמן המקלחת, או היקוות קלה של בריכה קטנה לפני שהמים מתרוקנים.

זה לא רשימה מקיפה. רק כמה רעיונות לטיפול שוטף בדירה. לכל דירה ההדגשים משלה. כל בעל דירה מכיר את הנכס שלו ומודע לנקודות החשובות שלהן יש לשים לב במיוחד ועל אלה יש ליידע את השוכרים ולערב אותם בטיפול השוטף.

זה מוביל אותנו שוב לנושא חשוב במיוחד אם לא הכי…

כיצד לשמור את השוכרים שלנו מרוצים?

שוכרים מרוצים  =   עיקרון ראשון לשימור שוכרים מעולים ובעלים רגועים ומאושרים

שמירה על לקוחות מרוצים היא המפתח להצלחה של כל עסק. תחשוב על השוכרים שלך כשותפים עסקיים לא רשמיים.  שוכרים מרוצים לאורך זמן –  המשמעות היא, הכנסה עקבית ובטוחה בשבילך. שוכרים עוזבים נכס מסיבת רבות.  לא כולן רעות.  אנו עושים ככל שביכולתנו למנוע עזיבת שוכרים טובים.  כל מה שבשליטתנו יעשה כדי להשאיר את השוכרים הטובים ביותר בנכס.

להלן כמה הדגשים שיעזרו לשמור את השוכרים הטובים בנכס שלנו. ובסופו של דבר לשמור על הנכס המניב לאורך זמן.

זמן תגובה מהיר

להיענות לקריאת שוכרים במהירות האפשרית
להיענות לקריאת שוכרים במהירות האפשרית

אין דבר ששוכרים מעריכים כמו התייחסות מהירה של חברת ניהול נכסים לפניותיהם.  שוכרים מצפים להיענות חלקית אם בכלל – כך נהוג במקומותינו….  זמן תגובה מהיר מאוד לפניה צודקת יפתיע את השוכרים ורמת המחויבות שלהם לנכס תהיה גבוהה.  אנו משתדלים מאוד להיענות לקריאת שוכרים במהירות האפשרית.  רבים המקרים בו פתרנו בעיות כמו נזילות מצנרת, מערכות חימום שכשלו, מזגן שהתקלקל – עוד באותו יום בו קיבלנו את קריאת השוכרים לעזרה.

לכבד את הפרטיות

למרות שאתה מחזיק בבעלות על הדירה, לשוכרים יש זכות חוקית לפרטיות. מעבר לדרישות החוק, יש דרכים נוספות לכבד את פרטיות השוכרים ולזכות בהערכתם.  התראה מוקדמת היא חובה בטרם הבעלים מגיעים לדירה, איש מקצוע מטעמם, או כל גורם אחר.  להגביל את הגישה לדירה, ובאופן כללי – לא להסתובב לשוכרים בין הרגליים…

מחיר שכירות הוגן

מחיר שכירות הוגן
מחיר שכירות הוגן

הפיתוי להעלות את מחיר השכירות ככל האפשר הוא גדול.  אולם עליות רצופות במחירי השכירות לא יועילו לשורה התחתונה…  נכס ריק הוא הרבה יותר יקר

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בנכסים מניבים? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את “תשואה ללא הפתעה”, מדריך בזק שייתן לכם כלים מעשיים לבדיקת היכולת הכלכלית והמעמד המשפטי של שוכרים פוטנציאליים – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

 

 

מאמרים קשורים:

ניהול נכסים: כיצד מנהל הנכס יסתדר טוב יותר עם הדיירים בדירות המושכרות?

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן