ניהול דירות להשכרה: עוד 3 טעויות קריטיות של בעלי נכסים להשכרה (ומה לעשות במקום)

ניהול בנייני מגורים ומגדלים - בִּרְכַּת הַבַּיִת

שתפו את המאמר

טעויות בניהול דירה להשכרה
איך להימנע מלהחליק על הבננה?

 

כמו שכתבתי כאן בעבר, ההשקעה בנדל”ן, למרות ניסיונות כאלה ואחרים לצמצם את התופעה, היא עדיין האופציה הזמינה והמשתלמת ביותר למשקיע הסולידי. אין סיכונים מיוחדים, הקרן נשמרת והתשואה מובטחת. אבל, היתרונות של השקעה בנדל”ן מתקיימים רק אם יודעים להתנהל בצורה נכונה. נשמע מוכר? האם גם אתם רכשתם או ירשתם דירה, אך גיליתם תוך זמן קצר שהדברים יוצאים מכלל שליטה? על 3 טעויות קריטיות של בעלי נכסים להשכרה, ומה לעשות במקום כדי שהנכס יפיק את התועלת המבוקשת – במאמר חדש שהעליתי לבלוג “דירה להשכיר”. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

כמו שהבנתם, נכס נדל”ן מניב הוא השקעה בטוחה, על פניו. מפרסמים מודעה, באים שוכרים, עורכים חוזה והכסף זורם בשלווה. אלא שבדרך אל השלווה יש לא מעט טעויות שעלולות להפוך את הנכס לנטל. במאמר שלפניכם נעסוק ב-3 מהן, ונראה ביחד מה צריך לעשות כדי לעקוף אותן ולהפיק את מירב התועלת מהנכס שלכם.

טעות מס’ 1: לא לדאוג לאנשי מקצוע ותחזוקה מקצועיים

אם יש לכם דירה להשכרה, כל מה שבאחריותכם חייב להיות תקין…אבל תמיד משהו יישבר או יתקלקל, ותמיד בזמן הכי פחות נוח, והדבר עלול לגרום למחלוקת עם השוכרים.
הטעות הראשונה שהרבה בעלי דירות עושים היא, שהם לא מארגנים לעצמם נבחרת צמודה של בעלי מקצוע, כמו אינסטלטור, שיפוצניק, חשמלאי וכד’, שיוכלו לפנות אליהם כשמתעוררת בעיה.
וזאת טעות גדולה מאוד, מפני שבהיעדר בעלי מקצוע זמינים להפעלה בשעת הצורך, הם עלולים להעכיר את היחסים עם השוכרים, עקב אי טיפול מהיר בבעיה, ובנוסף, גם לשלם מחירי שוק מופקעים לבעלי המקצוע, שיתבקשו להגיע מעכשיו לעכשיו, גם בשעות מאוד לא מקובלות…

ומה הדבר הנכון לעשות?

יש לכם דירה להשכרה? אתם חייבים שתהיה לצדכם קבוצה של בעלי מקצוע אמינים וזמינים:

  • צרו קשר טוב עם שיפוצניק אחד, שני אינסטלטורים ושני חשמלאים.
  • אם הדירה לא נמצאת באזור מגוריכם הקבוע ואינכם מכירים איש בשכונה, התעניינו ונסו ליצור קשר, ולא בשעת חירום אלא קודם לכן
  • לשלוח פעם בשנה, על חשבונכם, איש מקצוע שיסקור את הדירה ו”יחפש בעיות”.  כתבתי על זה גם כאן

כך תחסכו המון כסף, במיוחד אם אתם בעלים של מספר נכסים. אולם גם בעלים של נכס בודד יכולים וצריכים לחפש אנשי מקצוע, לעבוד איתם על בסיס קבוע, להמליץ עליהם לחברים ולמשפחה, וכך להפעיל אותם בשעת הצורך במחיר הוגן.

טעות מס’ 2: להשכיר את הדירה לכל דורש, בהקדם האפשרי

כאשר מסתיים חוזה שכירות והדיירים הנוכחיים מתפנים, פתאום חסרה לכם מאוד ההכנסה שאליה הורגלתם.
הטעות השנייה שהרבה מאוד בעלי דירות להשכרה עושים היא, שבגלל הפיתוי הגדול למלא את החלל בחשבון הבנק במהירות האפשרית, הם מזדרזים לסגור חוזה עם הדייר הראשון שמגיע, ובלבד שהכסף יחזור לזרום.
וזאת טעות גדולה מאוד שעלולה לעלות להם ביוקר, מפני שהם עלולים “ליפול בפח” עם שוכרים נוכלים, פושעים, פושטי רגל ואחרים, שמהר מאוד יפסיקו לשלם, בעוד תהליך הפינוי מהדירה והחזרתה לשוק, ייקח חודשים רבים ויעלה ממון רב.

ומה הדבר הנכון לעשות?

להבין שאין די לקוות לשוכר טוב ושבמצב הזה – חשבון הבנק אינו חזות הכל:

  • יש להשקיע זמן בחיפוש הדייר המתאים והטוב לכם בצורה אקטיבית: להציב שלט על הדירה, לפרסם אותה באתרים המיועדים לכך, וכמובן להיות זמינים כדי להראות את הדירה (ולהתרשם מהמתעניינים)
  • לא פחות מכך, חשוב לבדוק בציציות מתעניינים שמעוניינים להתקדם בתהליך, כדי להבטיח שלא תסתבכו עם גורמים לא חיוביים שעלולים להתגלות כצרה צרורה ולסבך אתכם בתהליכים משפטיים ואובדן הכנסה

ככל שהמעורבות שלכם תהיה גדולה יותר – כך תמצאו שוכר טוב מהר יותר. זהו אמנם תהליך המחייב השקעת זמן ואנרגיה, במיוחד כאשר הדירה לא נמצאת בקרבת מקום מגוריכם, אולם רק כך תבטיחו לעצמכם שקט נפשי והכנסה פנויה כסדרה, ללא תקלות.

טעות מס’ 3: להיות קשור מידי לנכס ולשוכרים

הטעות השלישית שבעלי דירות רבים עושים היא, שהם נקשרים לנכס ברמה האישית, והם מחוברים לכל פריט. כל חור שנעשה בקיר פוצע בהם ממש, וכל נזק מזדמן כואב להם ברמה הפיזית והרגשית כאחת. וזאת טעות מאוד גדולה, מפני שדירה להשקעה – כשמה כן היא: נכס להשקעה, שתכליתו להזרים הכנסה פנויה פסיבית, ולא לייצר מערבולת רגשית שתפגום בשיקול הדעת הכלכלי ואף עלולה לייצר מחלוקות עם השוכרים.

ומה הדבר הנכון לעשות?

להישאר אובייקטיבים ככל הניתן ולהבין שנכס הוא נכס הוא נכס ותפקידו לייצר עבורכם הכנסה, ותו לא:

  • קחו בחשבון שבדירות יש מעת לעת נזקים, ושדי פשוט ולא יקר לתקן אותם, במיוחד אם יודעים עם מי לעבוד
  • גם ביחס לדיירים, יש לקוות ליחסים טובים אך לא להתערב בחייהם ברמה היומיומית ובוודאי שלא לבדוק ולהעיר על כל מסמר וכל חור בקיר.

כאשר אתם משכירים דירה, עליכם לאפשר לשוכרים לחיות את חייהם כהבנתם, בצורה הנוחה והנעימה להם, ובלבד שאינם חורגים מהנורמות החברתיות המקובלות ומהנחיות החוזה. כל עוד יש דיירים בדירה עדיף לשמור על ריחוק – גם כדי לאפשר להם את הפרטיות שלשמה שכרו את הדירה מלכתחילה, ולא פחות מכך, כדי לאפשר לעצמכם מרחק תמרון רגשי במקרה של סכסוך.

בשורה התחתונה

להשכיר דירה, בניגוד לחומוס, צריך לא רק לעשות באהבה. צריך לעשות בחוכמה, מפני שיש הרבה מאוד טעויות שעלולות לקרות בדרך, ואם אתם לא יודעים מה ואיך לעשות, אתם עלולים לעבוד מאוד קשה, לשרוף הרבה שעות, להשקיע המון מאמץ וטונות של רצון טוב, אבל בסופו של יום, לא יצמח מזה שום דבר טוב להכנסתכם השוטפת.
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שהנכס שלכם יעבוד בשבילכם, אתם צריכים נבחרת של בעלי מקצוע שתעזור לכם בתחזוקה, לבדוק היטב מי המתעניינים בנכס ולא לפתח יחסים קרובים מדי – לא עם הנכס ובוודאי שלא עם הדיירים.

עכשיו תורכם

הצגתי בפניכם 3 טעויות שעושים בעלי נכסים להשכרה, שבגללן הם עלולים להפוך את הנכס לנטל ואת ההכנסה הצפויה לאכזבה רבתי. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו טעות הייתם מוסיפים מעבר ל-3 הטעויות שהצגתי במאמר? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות (כדי שכולנו נלמד ונצמח ביחד).

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בנכסים מניבים? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את “תשואה ללא הפתעה”, מדריך בזק שייתן לכם כלים מעשיים לבדיקת היכולת הכלכלית והמעמד המשפטי של שוכרים פוטנציאליים – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן