טיפים/עצות מאנשי מקצוע לבעלי דירות להשכרה

Tips for you

שתפו את המאמר

אמנם זה בלוג במסגרת “ניהול דירות להשכרה”, אולם כמי שמעורבים ב”עסקי נדל”ן” אנו נזקקים מעת לעת לבעלי מקצוע המשיקים לתחום. מידי פעם אארח בבלוג אנשי מקצוע העשויים לתרום מניסיונם לבעלי דירות להשכרה בפרט ולכל המתעניין בכלל..

הפעם אביא טיפים בשני נושאים.

  •  מערכות אזעקה לבית,
  • ונקודות חשובות לבעלי דירות להשכרה המשתמשים בחוזים סטנדרטיים.

8 טיפים בעניין מערכות אזעקה
(באדיבות רם נגר Ramnet)

תוספות לנכס מושכר עשויים לתת יתרון לנכס על פני נכסים אחרים המוצעים באותו אזור ובמחיר דומה.  דירה שיש לה מערכת אזעקה תבלוט ביתרונה על פני דירות אחרות.  לכן בעלי דירות להשכרה משקיעים סכום לא גדול כדי לתת לנכס שלהם יתרון.

מערכת אזעקה אלקטרונית
מערכת אזעקה

מערכת אזעקה בשמה  העממי מיועדת לגלות ולהתריע על גילוי תנועה או פתיחת דלתות/חלונות בבתים או בעסקים.  כאשר אנו רוצים להגן על ביתנו חשוב לשים דגש על הדברים הבאים:

  1. מיקום לוח הבקרה של מערכת האזעקה – חייב להיות מוסתר על מנת לתת למערכת כמה שיותר זמן לשדר את הגילוי למוקד  או לבעלי הבית דרך הטלפון/משדר לפני שמגיע אליה הפורץ.
  1. הוספת כרטיס SMS (אפשרי רק בתשתית בזק או דרך כרטיס סים), שליחת SMS לוקחת 5 שניות בממוצע למערכת, לעומת שיחה שלוקחת 50 שניות בממוצע.
  1. מיקום סירנה פנימית, הדבר האחרון שנרצה הוא “להסגיר” את מיקומה של מערכת האזעקה, לכן לעולם אין להכניס את הצופר הפנימי לתוך לוח הבקרה, על מנת “לבלבל” את הפורץ ולתת זמן למערכת לשלוח הודעה יש להתקין אותה רחוק מהמערכת.
  2. זמני השהיות למערכת, יש להוריד למינימום האפשרי את זמן ההשהיה בכניסה לבית, מומלץ בין 5 ל- 15 שניות, וזמן יציאה לא יותר מ-90 שניות.
  3. קודי נטרול המערכת, במקרה ויש עוזרת או שנוסעים לחו”ל ונותנים מפתח לשכן, יש לתת לכל אחד קוד משלו, המערכות כיום רושמות בין 250 ל-350 רשומות של פעילות המערכת, ולכן אפשר לפקח ולדעת מי נכנס, מתי באיזה שעה ומתי יצא.
  1. אחת לחודש לערך יש להיכנס לבית ולא לנטרל את האזעקה אלה לתת לה לעבוד במשך דקה, הסיבות העיקריות לכך הן: בדיקת תקינות המערכת, והפעלת הסירנות לידיעה שבבית זה מותקנת אזעקה, דבר זה חשוב ומרתיע תכנונים מוקדמים לפריצה לבית.
  1. לדרוש ממתקין המערכת לתת לכם את קודי התכנות של המערכת (לא רק קודי הפעלה) או לחילופין לבקש אותו להגדיר סיסמאות משלכם, דבר זה משאיר לכם פתח לקבל שרות מכל טכנאי בהמשך ולא להיות “כבולים”.
  2. יש להפעיל את מערכת האזעקה בכל יציאה מהבית, גם עם זה רק להביא את הילד מהחוג, מערכת האזעקה היא שומר אלקטרוני שעובד ללא הפסקה.

 

5 נקודות לחיזוק חוזה שכירות סטנדרטי

(מלוקט ממספר אתרי ייעוץ)

חלק ניכר מבעלי דירות להשכרה נוהגים להשתמש בחוזי שכירות סטנדרטיים שמורידים מהאינטרנט, או קונים טופס מוכן מראש וכיוצא בזה. כ”מנהל דירות להשכרה” אני מדגיש ללקוחותי את חשיבות החוזה המיוחד לכל דירה ולכל השכרה לגופה.  עכ”פ להלן דגשים מיוחדים שעפ”ר אינם מופיעים בחוזי השכירות הסטנדרטיים ויש להם חשיבות מיוחדת לאופי השוכרים של זמננו.

החתמה על חוזה שכירות דירה
Signing a lease
    1. הפרדה וניתוק:

      להוסיף הערה בחוזה שגם אם חלק מהחוזה אינו חוקי, כל השאר עדיין תקף.  דהיינו, ניתן להפריד את החוזה לחלקים, להפריד את החלק הבלתי חוקי מן החלקים החוקיים.  העניין חשוב כי בחלק מהחוזים מופיעים תנאי שאר החוזה בתוקף.

       

    2. שכירות משנה:

      הערה בחוזה בדבר יכולת השוכר להשכיר את הדירה בשכירות משנה, לסבלט, לתת לשוכרים אחרים להיכנס בתנאי Airbnb וכיוצ”ב.

  1.  3 .התחייבות משותפת:

    כאשר יש יותר משוכר אחד בדירה; זוג או שותפים. כל אחד מהשוכרים אחראי על הכל.  כולם ביחד וכל אחד לחוד.  למשל, מונע מצב בו בדירת שותפים שוכר אחד משלם את חלקו ושותף אחר תקוע ולא משלם.  השוכר המשלם  יכול לומר שהוא את חלקו שילם וזכותו בדירה נשמרת כשהיתה. לא!  כל אחד אחראי על תשלום מלא  שכר הדירה ואין לחלק ביניהם.  אותו דבר לגבי כל נזק או חיוב אחר.

  2. 4. חידוש חוזה:לרשום במדוייק את תהליך חידוש החוזה. המועד בו על השוכרים להודיע האם בכוונתם לחדש את החוזה, ומנגנון עידכון שכר הדירה.
  3. 5. אופי השימוש בדירה:לציין במפורש האם השוכרים רשאים להשתמש בדירה לצרכים מסחריים, כמו קבלת קהל, להשתמש במטבח להכנת מוצרים ליריד הקרוב, כמה זמן יכול אורח לשהות בדירה בטרם ייחשב לדייר של קבע?

כמובן שמומלץ להיעזר בשרותי עורך דין לעריכת חוזה התפור לצרכי כל דירה באופן מיוחד.

הצעד הבא שלכם 

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בנכסים מניבים? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את “תשואה ללא הפתעה”, מדריך בזק שייתן לכם כלים מעשיים לבדיקת היכולת הכלכלית והמעמד המשפטי של שוכרים פוטנציאליים – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

 

לחץ כאן למידע נוסף בנושא – ניהול דירות להשכרה

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן