ניהול דירות להשכרה: 3 טעויות שכיחות שעושים בעלי נכסים להשכרה (ומה לעשות במקום)

שתפו את המאמר

כשהריבית בבנק על הפיקדונות לא זזה ומרבית אפיקי ההשקעה לא נותנים תשואה, אין כמו דירה להשכרה, שמניבה הכנסה מדי חודש בחודשו, כמו שעון שוויצרי. אלא שהמציאות לא בהכרח תואמת את החלומות. לכאורה, אין פשוט מלהשכיר דירה. מודעה אחת, כמה טלפונים, 2-3 ביקורים עם שוכרים פוטנציאליים, חוזה שכירות, ובזה זה נגמר. אלא שרשימת בעלי הדירות המתדיינים בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל מספר סיפור אחר.  הרבה פעמים, הרבה מדי, מה שיכול היה להיות מהלך קצר ורווחי – הופך לסיוט מתמשך. נשמע מוכר? האם גם אתם נתקעתם עם שוכר בעייתי או ללא שוכר כלל? האם גם לכם קרה שהנכס שלכם נשאר ריק תקופה ארוכה או חלילה, נדרשתם לשירותים משפטיים לאחר שהדייר חדל לשלם וסירב לפנות את הדירה? על 3 טעויות שכיחות של בעלי נכסים להשכרה, ואיך להתגבר עליהן בהצלחה – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

כמו שכולנו יודעים, נכס נדל”ן מניב הוא אפיק ההשקעה הטוב ביותר הקיים היום בישראל, העולה בהרבה על כל אפיק השקעה אחר. אלא ש-3 טעויות שכיחות עלולות להפוך גם את הנכס המוצלח ביותר לנטל כבד ומתסכל, שלא לומר משאבת כספים וזמן. 

תכף נרחיב באחת הטעויות הגדולות ביותר שעושים בעלי נכסים להשקעה, אולם תחילה, הנה הטעות הראשונה שחשוב להכיר ולתקן.

טעות מס’ 1: לסמוך על השוכרים בעיניים עצומות

הטעות הראשונה של מרבית בעלי הנכסים היא בחירה בשוכרים שנראים ידידותיים ונעימים, ובמיוחד כאשר מתברר שיש לכם מכרים משותפים ורקע דומה. וזאת טעות שעלולה לעלות לכם ביוקר, כי אם חלילה יתגלו בהמשך בעיות (ובעיות לא חסר… איחור בתשלומים למוסדות או לשכר הדירה, ועד הבית, סכסוכי שכנים, תחזוקה לקויה של הנכס ועוד…) יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי להתמודד איתם. הם יפעילו כל קשר אפשרי, ולא יהססו להשחיר את פניכם ולהציג אתכם כבעלי בית נצלנים וקטנוניים.

אז מה צריך לעשות?

הפתרון מאוד פשוט. חברים זה חברים ושוכרים זה שוכרים. כשאתם מחפשים דיירים לנכס שמשמש עבורכם כאפיק הכנסה –הקפידו על קלה כחמורה. עמדו על קוצו של יוד:

  • התעקשו על קבלת בטחונות ראויים והחתמה מראש של כל הערבים
  • חקרו היטב את יכולותיו הכלכליות של השוכר ונצלו את המידע שהוא מספק כדי לבדוק, בין היתר, את היסטוריית השכירויות הקודמות שלו

לעולם אל תוותרו על בטחונות ובדיקה מקיפה ומעמיקה. זהירות יתר תמיד משתלמת.

טעות מס’ 2: השקעה מיותרת

הטעות השנייה של בעלי נכסים רבים היא לחשוב שככל שהדירה מושקעת יותר או מרוהטת יותר – כך תהיה אטרקטיבית יותר לשוכרים. וזאת טעות שעלולה לעלות לכם ביוקר, כי אחרי שתשפכו כסף על שיפוץ וצביעה וריהוט, אתם עלולים לגלות שהשוכרים שלכם מעדיפים דירה לא מרוהטת, או שהצבע שבחרתם אינו לטעמם.  חשוב להשקיע בנכס – צריך לדעת איך ובמה…

אז מה צריך לעשות?

דירה המוצעת להשכרה להיות נאה ונקייה – לא יותר, לא פחות. אם הדירה מעיקרה מושקעת וברמה גבוהה – מה טוב. אם אינה כזאת, אין טעם בהשקעה נוספת, שעלולה להתברר כמיותרת ואף מזיקה.

  • על הדירה להיות נאה, ללא כתמי צבע או שאריות רטיבות ישנים
  • וכדאי שתהיה נקייה ומזמינה בעת ביקור השוכרים המיועדים.

מעבר לכך, כל השקעה שתעשו “לכבוד” השוכרים – מיותרת לגמרי ותבוא על חשבון ההכנסה הפנויה שלכם מהדירה.

שום מאמר בנושא טעויות של בעלי נכסים להשכרה לא יהיה שלם בלי לדבר על הטעות הבאה, שהיא הגדולה והמסוכנת מכולן.

טעות מס’ 3: להתעלם מבעיות בתחזוקת הנכס

זריקת כספים על שיפוץ של הנכס כדי למשוך שוכרים – זו טעות אחת. אבל הזנחה של הנכס בתקווה שהתקלות לא יתגלו ולא יצוצו (ואם כן, זאת כבר תהיה הבעיה של השוכרים) – זו כבר טעות אחרת, והיא לא פחות חמורה ומזיקה. במהלך השכירות עלולות לקרות תקלות, אך עדיף למנוע אותן מראש.

אז מה צריך לעשות?

להוציא את “יהיה בסדר” מהלקסיקון ולקחת אחריות על הנכס שלכם:

  • קודם למסירת הנכס, ודאו שהכל תקין, שלם ועובד כמו שצריך
  • אל תסמכו על השוכרים, כי גם שוכר טוב לא יטרחו לתקן תקלות שלא ממש מציקות להם, ובהיעדר טיפול – עלול הנזק לנכס לגדול ולהסתבך.

הנכס שלכם הוא הנכס שלכם, ואם אתם רוצים להפיק ממנו את מקסימו התשואה, כדאי שתשמרו עליו ועל תקינותו, מפני שהדרך מבעיות בנכס לבעיות עם השוכרים – קצרה מאוד.

בשורה התחתונה:

רכשתם דירה על מנת שתשמש כמקור הכנסה, עם מקסימום תשואה ומינימום הוצאות וכאבי ראש? חשוב שתקפידו על כמה כללי יסוד, שיעזרו לכם להתגבר על המכשולים ולהימנע מעוגמת נפש והפסדים כספיים בהמשך.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, הדרך לנכס מניב מתחילה בתהליך השכרה מחושב וזהיר. אל תתפתו לחשוב שהשוכרים הם חברים, אל תשקיעו בנכס שלא לצורך, ומאידך, אל תזניחו תקלות הדורשות טיפול בנכס. כך תוכלו לצאת לדרך ברגל ימין, ולהבטיח לעצמכם אפיק הכנסה יציב ומבטיח, כמו שרציתם.

עכשיו תורכם

עד עכשיו הצגתי בפניכם 3 טעויות שעושים בעלי נכסים להשכרה. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו טעות הייתם מוסיפים מעבר ל-3 הטעויות שהצגתי במאמר? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות (כדי שכולנו נלמד ונצמח ביחד).

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים ומכרים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית לטיפול נכון ורווחי בדירה להשכרה? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את מדריך הבזק “תשואה ללא הפתעה” – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן