חברת ניהול או אחזקת מבנים?

שתפו את המאמר

יש בבעלותכם נכס? עכשיו הגיע הזמן שתחליטו מהו הפתרון הנכון בשבילכם: חברת ניהול? ניהול ואחזקה? או אולי חברת אחזקת מבנים? ומה בכלל ההבדל בין כל הנ”ל? תנו לנו לעשות לכם סדר בחיים.

קודם כל, צריך להכיר את ההבדלים בין השירותים השונים של חברת ניהול או אחזקת מבנים. לא משנה מה תחליטו, לכל מסלול יש יתרונות וחסרונות ולכן אין תחליף להתאמה אישית.

התאמה אישית היא זו שמצמצמת למינימום את הסיכון והיא גם מבטיחה לכם מקסימום תשואה מהנכס. בהמשך, כל שיישאר לכם הוא ליצור קשר עם חברת ניהול ואחזקת מבנים מקצועית ולבדוק איזה שירות כלול בעמלה שאותה היא גובה.

מה השוני בין חברת ניהול או אחזקת מבנים?

מה השוני בין חברת ניהול או אחזקת מבנים?

ההבדל בין ניהול או אחזקת מבנים בא לידי ביטוי בשירות שבו החברה מתמחה. ראשית, יש חברות שמשמשות כוועד הבית ולמעשה מחליפות אותו. חברות כאלה משחררות את הדיירים מהצורך בהפעלת ועד בית ובמינוי של אחד הנציגים לתפקיד. כאשר מדובר בחברת ניהול שמשמשת כוועד בית, היא גם זו שאחראית על המרחב הציבורי של הבניין.

במסגרת האחריות על המרחב הציבורי של הבניין יכולה חברת ניהול ואחזקת מבנים שמשמשת כוועד בית לקחת על עצמה את הטיפול בנושאים יום יומיים. היא למשל זו שאחראית על ניקיון של חדר המדרגות, על גביית דמי הניהול מהדיירים ועל טיפול בתקלות שקשורות לתשתית המשותפת של החשמל, המים וכן הלאה.

מנגד, יש חברות ניהול נכסים שמנהלות בפועל את כל נושא ההשכרה. כאן הדגש הוא לא על אחזקה אלא על ניהול: החל מאחריות על איתור שוכרים עבור הנכסים הפנויים, דרך השכרת הנכס עצמו ועד גביית דמי השכירות ותחזוקת פנים הנכס כאשר מתעורר צורך בזה. כפי שאפשר להבין, השירות של חברת ניהול נכסים מתאים למי שיש בבעלותו דירה אך רוצה להשיג הכנסה פאסיבית בלי להתעסק עם השוכרים ועם הבעיות.

חברת ניהול או אחזקת מבנים? כל מה שרציתם לדעת

גם ניהול וגם אחזקת מבנים

למזלם של בעלי נכסים ודירות בכל רחבי הארץ, יש חברות שמציעות גם את שירותי הניהול וגם את השירות של אחזקת מבנים. חברות כאלה גובות בדרך כלל עמלה שעומדת על חודש שכירות והן גם עומדות לרשות בעלי דירות בכל מה שנוגע לאחזקת המבנה. אמנם יש צורך בהסכמה של הדיירים כדי להשתמש בשירותים של חברת ניהול ואחזקת מבנים, אך קל להשיג אותה אם מבינים את היתרונות שהיא מציעה. בנוסף, בדרך כלל יש לוועד הבית אינטרס לפנות לחברה כזו.

לסיכום, ניהול או אחזקה? לא משנה, כי יתרונות חסרונות הם חלק בלתי נפרד מהמסלולים הקיימים וצריך להשקיע בעיקר בהתאמה אישית. אם רוצים לעשות את זה כמו שצריך, חשוב לבדוק האם החברה לוקחת אחריות רק על הנושא של המרחב הציבורי ומשמשת כוועד בית – או מנהלת בפועל את נושא ההשכרה.

למידע נוסף בנושא: חברת ניהול ואחזקה / חברת ניהול בתים משותפים

חברת ניהול ועד בית מחירים

כמה עולה חברת ניהול ועד בית

עלות חברת ניהול ועד בית – טיפים חשובים   חברת ניהול היא תחלופה נוחה ויעילה שהתפתחה בשנים האחרונות במטרה להקל על ועדי בתים בניהול ואחזקה

ניהול ועד בית בתל אביב

ניהול ועד בית בתל אביב

חברת ניהול ועד בית תל אביב – המדריך המלא   בעיר תל אביב מתגוררים כיום קרוב ל –  500,000  בני אדם. ובשל הצפיפות הגדולה בעיר,

דילוג לתוכן