חברת ניהול בניין משותף

חברת ניהול בניין משותף

ניהול בית משותף ואחזקתו

בישראל פועלות חברות המציעות שירותי ניהול בניין משותף ואחזקתו עבור בעלי הדירות, בין אם הם מתגוררים בעצמם בנכסיהם או משכירים אותם לדיירים אחרים, בין אם הם אנשים פרטיים או יזמים בפרויקטי בנייה שונים. באופן כללי, ניתן לחלק את שירותי החברות לשניים: אחזקת בניית וניהול בית משותף.

מי צריך מה?

קיים הבדל בין שני סוגי השירותים הנ"ל. ראשית, במסגרת אחזקת בניין עשויה החברה המנהלת לשמש בתור וועד הבית ולהחליף אותו. כידוע, תפקידו של הוועד הוא להיות אחראי על כלל המרחב הציבורי של הבניין, בין אם מדובר בשירותי ניקיון, הדברה, תחזוקה שוטפת של תשתיות חשמל ואינסטלציה, פנייה אל בעלי מקצוע אמינים ואיכותיים ופיקוח על עבודתם, מענה לתקלות דחופות, וכן כל הקשור לגבייה, ניהול חשבון וועד הבית, ייעוץ וגישור בסכסוכים בין בעלי דירות, ודאגה להיבטים משפטיים שונים.

אם כן, חברת אחזקה לבניין משותף מעניקה שירות חיוני, אשר לו מספר יתרונות כגון ניצול יעיל יותר של דמי וועד הבית, הקטנה למינימום של בעיות וחיכוכים, דאגה לאיכות החיים בבניין, לשמירה על ערכי הנכסים ואף העלאתם בשוק, ובאופן כללי לשקט תעשייתי ורווחה. על כן, אחזקת בניין משותף נדרשת בכל רחבי הארץ, בדגש על הערים הגדולות, על ידי בעלי דירות שהבינו כי ניהול וועד הבית הינו משימה תובענית מבחינת זמן ואנרגיות, וגם מצריכה בקיאות כלכלית, טכנית, מקצועית ויחסי אנוש מצוינים. וכל זאת בהתנדבות.

חברת ניהול בניין משותףניהול נושא ההשכרה

לעומת האמור לעיל, חברת ניהול בית משותף עשויה להציע שירות המטפל בנושא השכירות. כלומר, המוקד של השירות אינו באחזקת הבניין המשותף אלא בכל הקשור להשכרת דירה או דירות המצויות ברשות הבעלים, החל מדירה אחת ועד למספר גדול של דירות. הכוונה היא שחברת ניהול בניין משותף דואגת למשל לשיווק הנכס בערוצים שונים ולאיתור שוכרים הולמים שייכנסו אליו, להסכם השכירות שייחתם בין שני הצדדים, להשכרה עצמה, לתחזוקה של הדירה בהתאם לצורך, ולגביית דמי השכירות. כלומר, בניגוד לאחריות על כלל הסביבה החיצונית והמשותפת של הבניין, כאן הדאגה היא לכל דירה על מנת שבעליה יוכלו להמשיך וליהנות מהכנסה פאסיבית בראש שקט.

בעלי דירות רבים בישראל אינם מודעים לאפשרות של חברה לניהול בית משותף שתדאג לנכסיהם, וחלקם חוששים מפני העלות שלרוב נעה סביב שכר דירה חודשי בשנה. יחד עם זאת, לאחר זמן מה של התעסקות עם בעיות מול שוכרים, ניסיונות גבייה שלא צולחים, בעיות משפטיות, טרדות חוזרות ונשנות עקב תיקונים בנכס וכן הלאה, רבים מחליטים להעביר את הנושא לידי חברת ניהול בית משותף. כמובן, שירות זה גם נדרש ומקובל בקרב קבלנים ויזמים בפרויקטים שונים של התחדשות עירונית, שכן הוא מאפשר להם להתפנות לעיסוקי הליבה של מומחיותם, ומשאיר את הטיפול בהשכרה בידיים מקצועיות.

 

שילוב של שני התחומים

הפיצול הזה שבין שירותי ניהול בניין משותף יוצר לא פעם קושי עקב הצורך לפנות אל שתי חברות המתמחות בכל תחום, או שעובדים עם חברה אחת ונאלצים לוותר על שירות מסוים ולהשלים את הפערים באופן עצמאי. ואולם, עם חברת "ברכת הבית" ניתן לקבל את שני השירותים יחדיו ובמקביל, וברשותנו ניסיון רב וידע מקיף למתן מעטפת מלאה זו. כלומר, ניתן לקבל מאיתנו ניהול ואחזקה של בית משותף, הן ברמת החלפת וועד הבית והן ברמת הטיפול בנכסים שונים המוצעים להשכרה.

יש לציין כי עלות ניהול בית משותף משתנה בהתאם לסוג הנכס, מורכבות הטיפול בו ודרישות מיוחדות של הלקוח, וכאמור עלות הטיפול בנושא השכירות נעה סביב שכר דירה חודשי בשנה.

 

למידע נוסף ותיאום סיור היכרות

לפרטים נוספים על ניהול בית משותף ולהזמנת נציגינו לסיור מקדים ואפיון צרכי הבניין ללא עלות או התחייבות, הנכם מוזמנים לפנות אל חברת "ברכת הבית" בטלפון 050-3695116.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email